872301.jpg

Carolyn saapui koulun täyteen ahdattuun juhlasaliin. Jotkut tanssivat, suurin osa jutteli seinän vierustalla. Hän huomasi Andyn dj-kopissa ja päätti kysyä, missä Oliver oli. Carolyn ei oikeasti edes halunnut tulla, koulun päättäjäisdiscossa kävivät vain suositut ja ne, jotka halusivat suosituiksi. Siis lähes koko koulu. Oliver oli kuitenkin halunnut mennä, joten Carolyninkin oli mentävä. Kaiken lisäksi Carolyn oli väsynyt, sillä oli koko päivän katsellut hääpukuja tulevan äitipuolensa kanssa, eivätkä he olleet löytäneet mitään. Vahingossa Carolyn tuli luvanneeksi lähteä etsimään niitä uudestaan toisesta kaupungista.

-Ootko sä nähnyt Oliveria?
-Mitää?
-OOTKO NÄHNYT OLIVERIA?
-En oo näpsiny oliiveja, mistä sä puhut?!?
-OTA KUULOKKEET POIS!
-Joo, oho.
-Niin, ootko nähny Oliveria?
-Se on tuolla.

872400.jpg

Carolyn meni Oliverin luo, joka näytti olevan jo juhlatunnelmassa.

-Hei, ihana, että säkin tulit! Oliver sanoi ja suukotti Carolynia kevyesti.
-Joo, täällä on tosi kivaa, Carolyn valehteli.
-Mennään tanssimaan!
-Okei..

Toisaalla

872420.jpg

-Mitä ihmettä mä teen koko kesän, jos sä oot Ranskassa? Jessica kysyi parhaalta ystävältään Elisabethilta.
-En mä tiiä, oo Nathalien kanssa?
-Se on aina jossain Aidanin kanssa. Oon sit joidenki muiden kanssa, niinku Katien.
-Katien... No ihan miten haluat, Elisabeth sanoi hieman ivallinen sävy äänessään.
-Koska sä lähdet?
-Huomenna, en tuu todistusten jakoon.
-No joo. Ei yhtään epistä. Tuo jotain ihania tuliaisia.
-Okei! Mä lähden nytten, en kestä tätä melua.
-Heippa raxu, oot mun besta 4evä!
-Niin säkin mun.

872480.jpg

Kun Elisabeth oli lähtenyt Jessica meni etsimään seuraa muualta. Hän näki eksyneen, mutta tyylikkään näköisen tytön ja päätti mennä tekemään tuttavuutta.

-Moi, mä oon Jessica. Miks sä oot ihan yksin täällä?
-Carmen, en oo nähny mun kavereita, Carmen vastasi epävarmalla äänellä.
-Sähän oot meidän luokalla! Kivat vaatteet, muuten.

 

872451.jpg

Katie näki Carolynin discossa ja päätti mennä juttelemaan hänelle.

-Hei Carolyn! En tienny, että tuut tänne. Katie sanoi.
-Hei, ihan rehellisesti en mäkään. Tässä on mun poikaystävä Oliver. Carolynin poskille nousi vieno puna. He eivät olleet Oliverin kanssa sopineet seurustelevansa ihan virallisesti, mutta..
-Moi, sanoi Oliver.
-Se Lorena oli aika outo tänään.
-Joo, aika.
-Selitti koko ajan vaan jostain maailman pelastamisesta. Siis hei haloo! Onneksi se on muuten kiva.
-Joo..
-Mä lähdenkin tästä morjenstamaan Andya, ilmoitti Oliver ja lähti vikkelästi kohti dj-koppia.

872540.jpg

Katie tavallaan piti Carolynista, hän uskalsi olla erinlainen. Katie päätti, että heistä tulee kavereita tuli mitä tuli. Hanke oli jo hyvällä mallilla.

-Tule, lähdetään hakemaan syötävää, Katie sanoi.
-Joo.
-Ootko sä soittanut kauan kitaraa?
-Pari vuotta.
-Sä oot varmaan tosi hyvä! Sä oot tosi hyvä laulamaankin!
-No en nyt tiiä..
-Oot oot! Mä en osaa laulaa yhtään.

Katie ja Carolyn juttelivat kauan tyhjänpäiväisyyksistä ja vaihtoivat puhelinnumeroita.

Seuraavana aamuna

872566.jpg

Huomenta kaikki. Kahdeksas luokka-aste on nyt saatu päätökseen ja ihan kiitettävin tuloksin, joidenkin osalta. Kaikki kuitenkin siirtyvät tältä luokalta yhdeksännelle, joten näemme siis syksyllä...

872587.jpg

Lähes Kukaan ei keskittynyt Sinikka Möttösen pitämään puheeseen, joka jatkui vielä kauan. Jopa Carmen keskittyi vierustoverinsa kanssa supattelemiseen. Katie ja Jessica eivät vaivautuneet edes kuiskaamaan.

-Mitä sä aiot tehdä kesällä? Jessica kysyi Katielta.
-En mä tiiä, istun varmaan kotona.
-Niin mäkin, tai no loppukesästä me käydään kyllä Roomassa, mutta ennen sitä.
-Ai niin, lähdenhän mä sinne bändikurssille Carolynin kanssa.
-Ai tuon Carolynin, Jessica sanoi ilkeästi ja mulkaisi Carolynia.
-Joo! Se soittaa kitaraa ja laulaa tosi hyvin!
-Okei.. voitko sä hengailla mun kanssa kesällä?
-Joo toki.

872632.jpg

Carolyn istui yksin ja mietti. Miksi ihmeessä Katie halusi olla hänen kaverinsa? Hänen mielestään Katie oli hieman pinnallinen, mutta silti aivan mukava. Carolyn oli torjunut monet, kun he yrittivät kaveerata hänen kanssaan, mutta oikeastaan halusi olla Katien kaveri. Hän halusi ystäviä, oikeita eikä vain Oliveria ja Andya.

872279.jpg

Jessica käveli tyytyväisenä ulos koulusta. Hän oli saanut todistuksen täyteen kiitettäviä ja hänellä oli mahtava idea, jonka aikoi toteuttaa heti huomenna.