813694.jpg

Carolyn istui tietokoneen ääressä, ties monettako tuntia. Hänen mielestään ainoa hyvä asia, jonka Emma oli tuonut taloon oli uudet huonekalut.

Carolyn avasi sähköpostinsa ja huomasi yhden uuden viestin. Viesti oli kaupungin nuorisotoimistolta.

"Sinut on hyväksytty mukaan tämän kesän bändikurssille. Tarkemmat ohjeet tulevat myöhemmin postissa. Ennakkotapaaminen on 6.6. klo. 14.00..."

Carolyn oli onnensa kukkuloilla! Hän oli joka vuosi ilmottautunut leirille, mutta ei koskaan ollut mahtunut mukaan. Hän alkoi selailla leiripaikan sivuja, kunnes Emma keskeytti hänet.

813719.jpg

-Lähtisitkö mun kanssa huomenna katsomaan hääpukuja keskustaan?
-En mä voi. Mulla on yhden leirin ennakkotapaaminen.
-No entäs ylihuomenna?
-Illalla on koulun päättäjäisdisco, mutta kyllä mä varmaan aamupäivällä voin tulla, koska meillä ei oo muuta koulua.
-No hyvä juttu!

Emma lähti tekemään hääsuunnitelmiaan ja Carolyn jatkoi tietokoneen parissa.

Seuraavana päivänä

813725.jpg

Carolyn istui nuorisotalolla puoli tuntia etuajassa. Paikalla oli vielä vasta neljä ihmistä: Hän, ohjaaja, rokkarityttö ja koulun uusin pissis Katie. "Mitä ihmettä hän tekee täällä?"

-Mun nimi on Lorena? Mitkä teijän nimet on, sanoi violettitukkainen tyttö.
-Mä oon Katie, sanoi Katie.
-Mä oon Carolyn, sanoi Carolyn.
-Eikö ookki ihan sairaan väärin, että ihmiset tuhoaa kokoajan maapalloa! Ne ei vaan tajuu, et tää kaikki ei ookkaan ikuista. Mä ainakin ostan aina reilun kaupan tuotteita, vaikka ne onki kalliimpia. Kanttii teijänkin, koska lapsityövoima on niin väärin. Ihmiset ei vaan tajuu, et millast se on siel Afrikas...

Carolyn ja Katie kuuntelivat Lorenan selitystä lapsityövoimasta ja ilmaston lämpenemisestä vielä jonkin aikaa, kunnes Katie sai nerokkaan idean:

813740.jpg

-Mennään soittaan jo noilla soittimilla! Mitä te soitatte? Mä osaan soittaa kaikkia huonosti.
-Mä soitan kitaraa, jos sopii. Carolyn sanoi.
-Mä soitan rumpuja! Meillähän on nyt jo bändi, Lorena ilmoitti.
-Carolyn, osaatko sä laulaa hyvin? Katie kysyi.
-En mä tiiä osaanko mä hyvin, mut voin mä laulaa...
-Okei! Mennään!

813763.jpg

Tytöt avasivat nuottikirjat sivulta yksi, ja yhteinen sävel alkoi löytyä. Carolyn nautti soittamisesta enemmän kuin koskaan ja he lupasivat tyttöjen kanssa ottaa joskus uusiksi.